פרסום בגוגל מול פרסום בפייסבוק – האם כדאי לשלב ביניהן?

מערכת שורש  א כסליו, תשפא  11/17/2020

שילוב בין שני כלי הפרסום העוצמתיים ביותר בישראל, מאפשרים למותגים לייצר אחוזי המרה טובים וגבוהים יותר ולהמשיך להגיע לקהלים חדשים ורלוונטיים למותג
.......................

פרסום בגוגל מול פרסום בפייסבוק – האם כדאי לשלב ביניהן?

פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק? חברות רבות שמנהלות קמפיינים דיגיטליים מתלבטות בין שתי הפלטפורמות, והדבר בולט במיוחד אצל חברות שמנהלות קמפיין רק באחת מהפלטפורמות ומתלבטות האם כדאי להיכנס לפרסום גם בפלטפורמה השנייה.

נתחיל מהסוף – פעמים רבות הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לשלב בפרסום בין שתי הפלטפורמות ולנצל את היתרונות של כל אחת מהן בהתאם לתחום העיסוק שלכם וקהלי היעד שאתם רוצים לטרגט.

מכיוון שכל אחת מהן מביאה ערך אחד מבחינת הגעה אל קהלים וסוגי מודעות, ומכיוון ששתיהן יחד תופסות אחוז גדול מזמן השימוש של כל אחד מאיתנו במחשבים או בניידים, וויתור על אחת מהן עלול להיות טעות קשה שפוגעת לכם בפוטנציאל העסקי.

אז מדוע כדאי לשלב בין שתי הפלטפורמות האלו בקמפיינים שלכם?

 

סיבה 1: רימרקטינג

גם פרסום בגוגל וגם פרסום בפייסבוק מאפשרים לכם לנהל קמפיינים של שיווק מחדש (רימרקטינג) שמגיעים לקהלים שכבר הביעו עניין במותג שלכם. מהו רימרקטינג? רימרקטינג אלו המודעות שרודפות אחריכם אחרי שביקרתם באתר מסויים, ומנסות להחזיר אתכם חזרה לקנייה או להשארת ליד.

למה השילוב הזה חישוב? אם לדוגמא אתם מנהלים קמפיין של מילות מפתח ממוקדות בגוגל בתחום של הטבות מס לשכירים, שמכניס קהלים רלוונטיים לתוך עמוד הנחיתה שלכם, פייסבוק מאפשרת לכם להגיע לקהלים האלו עם פרסום ממוקד בפייסבוק בעזרת רימרקטינג.

למעשה, מה שאנחנו עושים, משתמשים ביכולת של גוגל להגיע אל קהלים שמביעים עניין ממוקד בשירות שלכם, ולאחר מכן להמשיך להגיע אליהם עם מודעות וקריאייטיב שונים גם באמצעות פייסבוק.

סיבה 2: הגעה לקהלי יעד שונים

גם גוגל וגם פייסבוק מאפשרות למפרסמים להגיע לקהלי יעד מדויקים ומפולחים היטב, אך כל אחת מהן עושה את זה אחרת מבחינת יכולות הטירגוט. אחד מהדברים החשובים ביותר כדי לקבוע באיזו פלטפורמה כדאי לפרסם, הוא לבחון היטב ולחוקר מראש מיהם קהלי היעד שלכם ולהבין איזה גודל של קהל יעד כל אחת מהפלטפורמות איתרה.

בזמן שבעבר גוגל הייתה נשענת בעיקר על פרסום בגוגל ADS עם מודעות חיפוש על ביטויי חיפוש, הרי שכיום ישנן טכניקות רבות אחרות לפרסום בגוגל שמאפשרות גם הן לטגרט קהלים בצורה מדוייקת – יכולת שהיתה נמצאת בעבר בעיקר אצל פייסבוק. הגעה אל הקהלים שלכם בפלטפורמות מגוונות היא חשובה והיא יוצרת אצל הלקוח הרגשה שהוא רואה את המותג בכל מקום.

שימוש מקביל בשתי הפלטפורמות לאיתור קהלים יאפשר לכם להגדיל את גודל קהל היעד הרלוונטי שאתם מגיעים אליו וכך להגדיל את הסיכוי שלכם לייצר מכירה או המרה לליד חדש לחברה.

סיבה 3: אופטימיזציה

פרסום בשתי הפלטפורמות, פייסבוק וגוגל מאפשר לכם לבדוק איזו מהן מביאה לכם תוצאות טובות יותר ובאיזו פלטפורמה כדאי יותר להמשיך לשים תקציבים. היכולת לבחון את הקמפיינים אחד מול השני ולבחון אילו מהם מייצרים לכם אחוזי המרה גבוהים יותר היא קריטית ומהווה חלק גדול מיכולות האופטימיזציה של כל משרד פרסום בתחום של פרסום באינטרנט.

מותגים שונים בתחומים שונים, עם הצעות ערך שונות וקהלי יעד שונים, מגלים כי כל אחד מהכלים, פייסבוק או גוגל, מייצרים אחוזי המרה שונים ומביאות תוצאות שונות. אך, נניח שאחרי שניהלתם קמפיינים בשתיהן וגיליתם שגוגל מביאה לכם תוצאות טובות יותר, האם זו סיבה לכבות את הקמפיינים של פייסבוק? ממש לא.

כפי שכבר אמרנו, היכולת לשלב בין שני הכלים היא איכותית וחשובה, ואם אחד מהם עובד חזק יותר, זה אומר שכדאי להגדיל בו את התקציב אך לא לפסול לחלוטין קמפיינים בפלטפורמה השנייה ולמקד שם את הקמפיינים לקמפיינים שכן מייצרים המרות.

לסיכום:

שילוב בין שני כלי הפרסום העוצמתיים ביותר בישראל, מאפשרים למותגים לייצר אחוזי המרה טובים וגבוהים יותר ולהמשיך להגיע לקהלים חדשים ורלוונטיים למותג. הקפידו לבחון היטב את היעילות של כל אחד מהם עם בחינה של קראייטיב שונים, מסרים שונים וקהלים שונים, כדי להבטיח שאתם ממקסמים את התוצאות של המותג שלכם.